Norsk- Svensk Forening bildades 1946 och skall främja den historiska, sociala och kulturella gemenskapen mellan Norge och Sverige. Här bjuds det på ett spännande program med kultur- och mattraditioner, intressanta möten med kända profiler inom musik, litteratur, film och teater samt föredrag med aktuella tema, utställningar och spännande utflykter. Här finns något för alla i alla åldrar.

Årsmøte 22.10.2020 kl. 17-19 i Svenska Margaretakyrkan - se her

DSCF8769_Jan_Guillou_och_Anne_Holt_i_Sve

Kultur

Norge och Sverige bjuder på en rik kultur och Norsk- Svensk Forening inbjuder gärna till flera kulturkvällar varje termin.

_MG_0706.jpg

Mattradition

Kräftor, semlor, kanelbullar och . Norge och Sverige har en spännande mattradition som Norsk- Svensk Forening gärna firar.

DSCN8856_Byggandet_av_nya_Svinesundsbron

En bit historia

Norsk- Svensk Forening erbjuder ett spännande program där vi lyfter Sverige och Norges gemensamma historia.

P9540873_midsommar_6__Foto_Björn_Lindahl

Vill du bli medlem?

Genom att bli medlem i Norsk- Svensk Forening är du med i ett aktivt nätverk med aktiviteter för stora och små samt får flera medlemsförmåner.

DSCN8858_byggandet_av_nya_Svinesundsbron

Om oss

Här kan du läsa mer om Norsk- Svensk Forening, dess historia, stadgar och styrelse.

norsk svensk.jpg

Här hittar du kontaktuppgifter till Norsk- Svensk Forening.

NYHETSBREV

Genom att fylla i dina kontaktuppgifter nedan anmäler du dig till Norsk- Svensk Forenings nyhetsbrev som sänds ut cirka fyra gånger om året.